"It is not art if it is not shared" Christa Meola

12 november 2011

Fotofellas 11-11-11 Projekt - Klockan 11.11 pip

Årets gråaste bild tagen exakt på alla elvorna...Jag bor i sveriges gråaste kommun  tror jag, bilden är från
den gråaste fågelsjön jag kunde komma på i närheten....Det var riktigt spännande projekt att synka klockorna, ladda kamerabatteriet och försöka komma på något lämpligt ställe att föreviga detta speciella datum. Med alla lövena som fallit av träden och allting insvept i det gråaste ljus jag sett på länge får jag väl kalla bilden "gråelvan"! :-)
Fotograf: Anne-Sophie

Ett dimmigt Stockholm, Riddarfjärden 11.11.11.11.11. Exakt.
Fotograf: Eric


En magisk datum och likaså tidpunkt. Jag hade tänkt fota klockan på perrongen, men tyvärr  ”SJ” klockan gick lite fel… så det fick bli så här. Missade med några sekunder!
Fotograf: Ingrid


Klockan elva.elva utsikt från Tolvin. I diset skymtar Vercorsbergen.
Fotograf: Åsa


1 kommentar:

  1. Det här var en rolig resa från Sveriges gråaste kommun (vilken kan det vara månne?) till det alltid lika vackra Stockholm (spelar ingen roll hur grått det är!). Och så då SJ stationen där det ENDAST kostar 5kr att gå på toa, du passade väl på Ingrid?!
    //Åsa

    SvaraRadera